طراحی سایت

قالب وبلاگ

کل کل سرخابی ها

طراحی سایت


کل کل سرخابی ها
 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, توسط Dena (مدیر وبلاگ و پرسپولیسی ها)

 8 اتفاق شماره 8 در سال 1390

خيلي‌ها مي‌گويند به لحاظ رفتاري عوض شده، ديگر مثل گذشته‌ها زود از كوره درنمي‌رود در پايان هر بازي براي هواداران دست مي‌زند، مثل يك هوادار از روي سكو تيمش را تشويق مي‌كند اما هنوز يكسري خصوصياتش را ترك نكرده است.
مثل گذشته؛ قبل از همه حاضر شدن در محل تمرين، تكذيب نكردن مصاحبه‌هايش و...

علي كريمي امسال را تا حدودي متفاوت آغاز كرد؛ از روزي كه از شالكه جدا شد و تا امروز كه به پرسپوليس آمد و در تيم ملي هم يكي از مهره‌هاي كليدي كارلوس كروش شد. او اگرچه در سالي كه تا چند روز ديگر به پايان مي‌رسد با اندك مصاحبه‌هايش خبرساز شد اما بدون ترديد نسبت به سال‌هاي گذشته خويشتنداري‌اش بيشتر شده و كمتر عصباني مي‌شود. شايد تصميم گرفته سال‌هاي آخر فوتبالش را با آرامش و البته خاطرات بهتر به پايان برساند.

1-حمايت از استيلي و البته دايي

پرسپوليس ليگ را با حاشيه شروع كرد. شايد هيچ كس فكرش را نمي‌كرد كه استيلي در دقيقه 20 بازي اول و قبل از اينكه دروازه تيمش باز شود مورد خطاب هواداران قرار گيرد. اين اتفاق ادامه پيدا كرد و تركش آن به حبيب كاشاني هم برخورد كرد. علي كريمي اين بار هم رفتاري متفاوت از خود نشان داد. او ابتدا در مورد تشويق دايي از سوي هواداران گفت: «قطعاً اين افراد ارتباطي با دايي ندارند اما نبايد عليه سرمربي و مديريت باشگاه هم شعار دهند. اگر قرار است كه اين اتفاقات تكرار شود پس همان بهتر كه بازي‌هاي ما بدون تماشاگر باشد.» حمايت جادوگر در اين مورد از دايي براي خيلي‌ها جاي تعجب داشت اما او كه در سال‌هاي گذشته و در مصاف با تيم‌هاي دايي هيچ‌گاه به سمت او نمي‌رفت اما اين بار و قبل از شروع بازي با راه‌آهن با تمام بازيكنان به سمت نيمكت راه‌آهن رفت تا اتفاق خوب ورزشي شكل بگيرد. كريمي حتي زماني كه كاشاني و استيلي رفتند و رويانيان آمد نخستين پيروزي پرسپوليس را به آن ها تقديم كرد تا قدرشناسي‌اش را بار ديگر نشان دهد.


2-بي‌خيال فينال حذفي آلمان و بازگشت به پرسپوليس

در حالي كه تيم شالكه آلمان به فينال جام حذفي آلمان رسيده بود و شانس زيادي هم براي قهرماني داشت و در نهايت هم چنين شد اما او در اقدامي عجيب و غيرمنتظره چند روز قبل از اين بازي با آنها تسويه كرد و به تهران برگشت. همه فوتبالي‌ها مي‌دانستند كه گزينه اول او براي بازي در ليگ ايران تنها پرسپوليس است. به همين دليل در عصر يك روز پنج‌شنبه با حبيب كاشاني تلفني صحبت كرد و قرار صبح روز شنبه را گذاشت. علي كريمي مثل روزهايي كه به عنوان نخستين بازيكن در تمرين حاضر مي‌شد، زودتر از ساعت مقرر شده به باشگاه پرسپوليس رفت و پس از گذر از ميان عكاسان و خبرنگاران به دفتر مديرعامل وقت پرسپوليس رفت و پس از چند دقيقه كاشاني هم وارد اتاق شد. گفت و گوي آنها در حدود يك ساعت و نيم طول كشيد اما وقتي از اتاق بيرون آمدند، كاشاني گفت: «مذاكره ما براي عقد قرارداد 10 دقيقه طول كشيد و بيشتر در مورد مسائل ديگر حرف زديم.» كريمي برخلاف انتظار خيلي‌ها سقف قرارداد را رعايت كرد و بلافاصله با اتومبيل شخصي‌اش به هيأت فوتبال رفت تا به عنوان نخستين خريد پرسپوليس در ليگ يازدهم قراردادش را در تاريخ 28 خرداد ثبت كند.

3-حضور در مراسم تختي، زرافشان و محراب شاهرخي

جامعه ورزش كشور، امسال عزيزي را از دست داد. مرحوم زرافشان بيش از نيم قرن از مسابقات مختلف ورزشي عكس تهيه كرد. او تا زماني كه در قيد حيات بود در تمام دربي‌هاي تهران به عنوان عكاس حضور داشت اما وقتي از ميان رفت، علي كريمي در مراسم ختم او حاضر شد. عكاسان حاضر در مسجد كه از ديدن كريمي تعجب كرده بودند رو به جادوگر گفتند: «باز هم گلي به جمال تو.»
كريمي باز هم تفاوتش را نسبت به خيلي از فوتباليست هاي ديگر نشان داد. او در سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختي به ابن‌بابويه رفت. حضور او تمام حاضران را غافلگير كرد. جادوگر پس از شركت در مراسم سخنراني پيشكسوتان و مسوولان بر سر مزار تختي حاضر و اداي احترام كرد. اما فرداي دربي 74 كه پرسپوليس بازي را 3- 2 به سود خود پايان داد و در هواي سرد صبح جمعه 14 بهمن علي كريمي به عنوان تنها بازيكن حال حاضر پرسپوليس خود را در ساعت 10 صبح به قطعه 20 بهشت زهرا (س) رساند و در مراسم سالگرد محراب شاهرخي شركت كرد. او پس از آن بر مزار مرحوم دهداري رفت و با قرائت فاتحه، به پيشكسوت خود احترام گذاشت.


4-مصاحبه عليه عزيزمحمدي

پرسپوليس در دربي 73 شرايط خاصي داشت. تعداد زيادي مصدوم و چند محروم باعث شده بود تا حميد استيلي در اين بازي حذفي بسيار حساس روي نيمكت دستش خالي باشد. به طوري كه براي پر كردن نيمكت از دو گلر و بازيكناني مثل سيف‌اللهي استفاده كرد. در حالي كه استقلال تمام نفراتش را در اختيار داشت. تلاش‌هاي پرسپوليس هم براي به تعويق افتادن بازي نتيجه نداد. همه اينها پس از شكست صفر-3 مزيد بر علت شد تا علي كريمي در پايان بازي با انتقاد از عزيز محمدي رييس وقت سازمان ليگ، صحبت‌هاي تندي را به زبان آورد. اگرچه عزيز محمدي اين اتفاق را به حساب باخت پرسپوليس و فشار روحي رواني گذاشت و شكايتي از كريمي نكرد اما از او خواست كه هرچه در موردش مي‌داند حتماً بگويد. در همين راستا كميته انضباطي كريمي را احضار كرد. خيلي‌ها مي‌خواستند بفهمند كه جادوگر چه حرف‌هايي خواهد زد اما كريمي وقتي رو در روي مسوول كميته انضباطي نشست گفت می خواسته بگوید عزیزمحمدی انسان بسیار خیر و نیکوکاری است!

5-تقديم بازوبند كاپيتاني تيم ملي به نكونام

كارلوس كروش در نخستين ليست خود نام او را هم قرار داد. كريمي كه با آمادگي جسماني بسيار خوب از شالكه برگشته بود از همان روز اول به عنوان مهره تأثيرگذار مرد پرتغالي معرفي شد. وقتي كروش مي‌خواست در نخستين بازي كه جواد نكونام را هم داشت از او استفاده كند اين ذهنيت براي خيلي‌ها به وجود آمد كه بازوبند كاپيتاني به كدامشان مي‌رسد اما كريمي نخستين نشانه‌هاي تغييرش را با مصاحبه‌اي كوتاه در همين زمينه علني كرد. او گفت: «من براي بازوبند كاپيتاني به تيم ملي نيامدم و مطمئن باشيد كه نكونام كاپيتان خواهد بود.» اين اتفاق افتاد و تا امروز هم كه مرحله مقدماتي جام جهاني به پايان رسيده ادامه داشت. اگرچه نكونام در همان نخستين بازي و زماني كه بازوبند را بست از منش و رفتار كريمي به نيكي ياد كرد اما دو نكته مهم در مورد كريمي و كروش وجود دارد. اول اينكه جادوگر نه تنها هيچ وقت با سرمربي تيم ملي به مشكل نخورد بلكه هميشه از او حمايت كرد. كروش هم در تمام بازي‌هاي ملي هر وقت خواست نكته‌اي را گوشزد كند با حضور بودن نكونام در زمين، كريمي را به كنار خط دعوت مي‌كرد. او در پرسپوليس هم بازوبند را با كمال ميل به مهدوي‌كيا داد.


6-هديه پيراهن به چاق‌ترين پسر ايران 

بازي برگشت پرسپوليس و صبا در قم يك تماشاگر ويژه داشت. تماشاگري كه نه درجايگاه ويژه بود، نه روي سكو، بلكه او كنار زمين نشسته بود. اين تماشاگر نوجوان به دليل وزن بسيار زيادش با مشكلات خاصي روبرو است. نيمه اول بازي كه تمام شد اتفاق جالبي رخ داد. علي كريمي كه در جريان بازي متوجه حضور اين شخص در كنار زمين شده و انگار شنيده بود پرسپوليسي هم هست به سمتش مي‌رود و با در آغوش گرفتن او پيراهنش را تقديمش مي‌كند. اين اقدام جادوگر با تشويق شديد سكونشينان همراه مي‌شود. اما كريمي در اواسط نيم فصل اول در حالي كه هنوز حميد استيلي سرمربي تيم بود به دليل مشكل اقامتي يكي از بازيكنان جوان پرسپوليس كه شب‌ها در اتاق دژباني درفشي‌فر استراحت مي‌كرد مصاحبه‌اي انجام داد و از باشگاه خواست توجهي هم به وضعيت اين بازيكن داشته باشند كه خوشبختانه همينطور هم شد و بازيكن مورد نظر همان روز با هماهنگي باشگاه مشكلش حل شد.

7-هديه تولد براي كروش

در اين چند سال اخير كمتر ديده بوديم كه علي كريمي براي مربيانش هديه تولد بگيرد. شايد هم اين كار را كرده و كسي نمي‌داند اما او براي كارلوس كروش سرمربي تيم ملي اين كار را كرد. جادوگر يك كيك شكلاتي 10 كيلويي كه روي آن نوشته شده بود:
Happy Birth day Queiroz را تهيه و توسط يكي از دوستانش در بين دو نيمه بازي ايران و قطر به يكي از همراهان تيم ملي تحويل داد. غير از كيك هديه ديگري هم تهيه شده بود. يك زنجير طلاي 10 ميليوني كه همه اينها كروش را غافلگير كرد و باعث شد تا او با خاطره‌اي بسيار خوش براي گذراندن تعطيلات موقت به كشورش برود. به هر حال رابطه خوب كريمي با كروش و ادامه آن، تاثير بسيار خوبي در تيم ملي خواهد داشت. در واقع
وقتي بازيكن بزرگي مثل كريمي چنين احساس و رفتاري نسبت به سرمربي خود دارد تاثيرش در ساير بازيكنان هم ديده خواهد شد. او كروش را يك مربي كاملا حرفه‌اي مي‌داند.


8-اختلاف جزئی با دنيزلي

پرسپوليس در اردوي قطر بود و هنوز براي بازي با الهلال به عربستان نرفته بود. علي كريمي كه بعد از بازي تيم ملي با قطر نسبت به برگزاري اين اردو معترض بود در آنجا هم براي نخستين بار با سرمربي ترك تيمش به چالش خورد ظاهرا كريمي در سر ميز ناهار يا داخل اتوبوس و شايد هم در جلسه بازيكنان با دنيزلي، مشغول مكالمه با تلفنش بوده كه اين رفتار جادوگر اصلا به مذاق سرمربي تيم خوش نمي‌آيد. اين مساله باعث مي‌شود تا كريمي مدعي شود كه اگر دنيزلي او را نمي‌خواهد به تهران برگردد اما هر چه بود غائله با وساطت زادمهر و مهدوي‌كيا پايان مي‌يابد.
اين موضوع رسانه‌اي مي‌شود و جادوگر اصلا آن را تكذيب نمي‌كند اما مدعي مي‌شود كه اين مسائل طبيعي است. كريمي مقابل الهلال در تركيب اصلي قرار مي‌گيرد و بازي خوبي را هم به نمايش مي‌گذارد. او همين كه برخلاف خيلي از فوتباليست‌ها تكذيب نمي‌كند به نوعي به رسانه‌ها احترام مي‌گذارد اما از همه مهم‌تر رفتار حرفه‌اي‌اش بعد از اين اتفاق بود كه با مصاحبه‌هايش اين مساله را جمع مي‌كند تا حاشيه‌هاي تيمش بيشتر نشده و افزايش پيدا كند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 270682
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 71
تعداد آنلاین : 1



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  •